| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Thelastviking Bonde
Registreringsdatum: 07 januari 2007 Inlägg: 258 Ort: Lättare att Säga Karlstad :)
|
Postat: fre jan 12, 2007 20:41 Rubrik: Kartläggning |
|
|
tänkte sammanställa ett dokument över alla låtar som har gjorts ( även osläppta ) och vilket år de har släppts, och sedan kanske göra ett fördjupande reportage om vart vikingarockens mecka är? Har lite ideér över eventuella artiklar och undrar om det är ngn som är sugen på att vara en hjälpande hand, Med information och skrivande? Dra iväg ett PM! _________________ Thaz |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Njord Administratör
Registreringsdatum: 18 juli 2006 Inlägg: 301 Ort: Sandviken
|
Postat: ons jan 24, 2007 10:48 Rubrik: |
|
|
Vikingarockens Mekka lär väl utan tvekan vara Nyköping, men med god uppbackning av trakterna där jag bor där man har hittat/kan hitta en hel del band som Njord, Kallbrand, Nidhöggs Vrede, Brokk, Enhärjarna, m. fl
Jag är ganska påläst vad gäller vikingarocken, så behöver du information är jag säker på att jag kan ge dig en del intressant om du bara frågar.
Dock undrar jag hur du skall sammaställa ett dokument över osläppta låtar som gjorts? Hur skall du känna till dem?
Men som sagt, jag kan vara till hjälp med information så hör av dig med frågor om det fortfarande är aktuellt. _________________ Mathias Hellhoff - Sångare och gitarrist i Njord |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Thelastviking Bonde
Registreringsdatum: 07 januari 2007 Inlägg: 258 Ort: Lättare att Säga Karlstad :)
|
Postat: ons jan 24, 2007 19:44 Rubrik: |
|
|
Inte outgivna, lösa låtar som går att ladda ner och etc.
Fixa ihop lite statistik och sådär =)
Jepp, ideén är fortf. alive så jag hör av mig när du minst anar det  _________________ Thaz |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
RilGurt Webmaster Vikingarock.se

Registreringsdatum: 18 juli 2006 Inlägg: 186 Ort: Uddevalla
|
Postat: ons jan 24, 2007 22:00 Rubrik: |
|
|
| Har en del material som kan vara intressant... Hojta till på MSN så kan vi nog lösa så du får det. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Thelastviking Bonde
|
Postat: tor jan 25, 2007 17:34 Rubrik: |
|
|
Bra, det här börjar se lovande ut! Har en del att styra upp med tills maj
Men när det är fixat, vilket jag hoppas ska bli klart ikväll så kan vi tag i det här!  _________________ Thaz |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Frej Bonde
Registreringsdatum: 12 september 2006 Inlägg: 229
|
Postat: ons maj 16, 2007 23:32 Rubrik: |
|
|
En del band har ju lite "extragrejer" på sina hemsidor också (info om sidoprojekt osv). T.ex. så finns det några låtar på Mjölners hemsida (www.mjolner.webb.se) som inte getts ut på skiva. _________________ Historien lär oss livet |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|